Jari's lunge variations

Vandaag laat ik jullie 7 variaties van de lunge zien. Zijn er een aantal nieuw voor je? Probeer ze eens uit en voeg ze toe aan je workout. Elke oefening doe je voor 30-60 seconden en herhaal je voor 3/4 sets. Neem na elke set 30 seconden rust.



  1. Split squat

  2. Zet met één been een stap naar voren en laat het andere been staan. Plaats je handen in de zij en zak recht naar beneden tot de knie van het achterste been net boven de grond hangt.



    1. Reverse hinge lunge

    2. Zet met één been een stap naar achteren en laat het andere been staanLaat je armen langs je lichaam hangen en beweeg je romp naar voren terwijl je naar achteren stapt.



      1. Jumping lunges

      2. Bij deze oefening wissel je telkens van kant. Probeer gelijk evenwicht te vinden zodra je weer landt en let erop dat je met je achterste knie zakt tot net boven de grond.



        1. Lunge to high knee

        2. Doe een achterwaartse uitvalspas. Stap vervolgens weer door naar voren en breng dezelfde knie omhoog tot heuphoogte. Vergeet niet ook je armen mee te nemen in de beweging.



          1. Walking lunges

          2. Bij deze oefening blijf je in beweging. Je doet om en om met links en rechts een voorwaartse uitvalspas. Let erop dat je knie in één lijn met je bovenbeen blijft tijdens het stappen.



            1. Side lunge

            2. Zet met één been een stap naar de zijkant en doe een zijwaartse uitvalspas. Vergeet niet je armen mee te nemen in de beweging.



              1. Triple lunge

              2. Deze oefening is een combinatie van de voorwaartse, zijwaartse en achterwaartse uitvalspas. Vergeet niet je armen mee te nemen in de verschillende bewegingen.

                Tot de volgende workout.

                Jari
                Olympic Gym Amsterdam

                Interesse in een andere workout? Probeer de schouderworkout van Jari!

                Music: https://www.bensound.com

                Engels:

                Today I will show you 7 variations of the lunge exercise. Are some of them new for you? Give them a try and add them to your next workout. Do each exercise for 30-60 seconds and repeat it for 3/4 sets. Rest for 30 seconds after each set. 



                1. Split squat

                2. Take one step forward with one leg. Place your hands on your hips and drop straight down until the knee of the back leg is just above the ground.



                  1. Reverse hinge lunge

                  2. Take one step backwards with one leg. Let your arms hang at your sides and move your torso forward as you step back.



                    1. Jumping lunges

                    2. In this exercise you will switch sides while jumping. Try to find your balance as soon as you land on the ground and make sure that you lower your knee to just above the ground.



                      1. Lunge to high knee

                      2. Do a reverse lunge. Then step forward again and raise the same knee till hip height. Don’t forget to move your arms during the exercise.



                        1. Walking lunges

                        2. In this exercise you have to keep moving. Start doing lunges forward alternately. Make sure that your knee stays in line with your thigh while doing this exercise.



                          1. Side lunge

                          2. Take one step to the side with one leg and do a side lunge. Don’t forget to move your arms during the exercise.



                            1. Triple lunge

                            2. This exercise is a combination of the forward, side and backwards lunge. Don’t forget to move your arms during the different movements.

                              See you next workout.

                              Jari
                              Olympic Gym Amsterdam

                              Interested in another workout? Try Jari's shoulder workout from last monday!

                              Music: https://www.bensound.com

Artikelen in Jari's lunge variations