Jari's towel workout

Vandaag staat er weer een top workout voor jullie klaar vanuit het Olympisch Stadion: Jari's towel workout! Alles wat je voor deze workout nodig hebt is een handdoek en eventueel een matje. Elke oefening doe je voor 30-60 seconden en herhaal je voor 3/4 sets. Neem na elke set 30 seconden rust. Wil je de oefeningen wat moeilijker maken? Probeer de oefeningen langzamer uit te voeren. Check de workout hieronder:

 



  1. Lunge twist

  2. Doe een achterwaartse lunge en beweeg de handdoek naar de zijkant. Houd de handdoek op schouderhoogte en wissel af welk been naar achteren stapt.



    1. Shoulder pass-through

    2. Pak de handdoek net iets breder dan schouderbreedte vast en beweeg je armen van voor je lichaam naar achter je lichaam en weer terug. Houd je armen zo recht mogelijk tijdens de oefening.



      1. Bent over row

      2. Plaats je voeten op schouderbreedte en leun zo’n 45 graden naar voren. Pak de handdoek onderhands vast en maak een roeiende beweging. Beweeg je elleboog zo dicht mogelijk langs je lichaam en druk je schouderbladen naar achter en tegen elkaar aan. Houd gedurende de oefening spanning op je rechte rug.



        1. Overhead squats

        2. Zet je voeten op schouderbreedte neer en draai je voeten ietsjes naar buiten toe. Doe vervolgens een squat. Houd je rug recht en probeer de handdoek in één lijn met je rug te houden.



          1. Towel crunch

          2. Tik met de handdoek boven je hoofd de grond aan en doe een crunch. Tik je grond voor je voeten aan en herhaal de beweging.



            1. Superman rows

            2. Neem liggend op je buik plaats op de grond. Houd de handdoek vast met twee handen en duw het boven je hoofd weg. Op de weg terug komt je borst iets omhoog. Houd gedurende de oefening je schouderbladen tegen elkaar aan gedrukt.



              1. Ab rowing

              2. Ga zitten op de grond en leun naar achteren met een rechte rug. Pak de handdoek net iets breder dan schouderbreedte vast en herhaal de roeibeweging alsof je in een kano zit. Als het niet lukt om je benen gekruist in de lucht te houden plaats je je hakken in de grond.

                Tot de volgende workout.

                Jari
                Olympic Gym Amsterdam

                Interesse in een andere workout? Probeer de Ab workout van Mitchell of de Stair workout van Jari bijvoorbeeld!

                Music: https://www.bensound.com

                English

                All you need for this workout is a towel and if you have a mat u can use it too. Do each exercise for 30-60 seconds and repeat it for 3/4 sets. Rest for 30 seconds after each set. Do you want to make the exercises a bit more difficult? Try to perform the exercises a bit slower.



                1. Lunge twist

                2. Do a backwards lunge and move the towel to the side. Hold the towel at shoulder height and alternate which leg steps back.



                  1. Shoulder pass-through

                  2. Grab the towel slightly wider than shoulder-width and move your arms from in front of you to behind your body and repeat that. Keep your arms as straight as possible during the exercise.



                    1. Bent over row

                    2. Place your feet shoulder width apart and lean forward to about 45 degrees. Grab the towel (underhand grip) and start the rowing motion. Move your elbow as close to your body as possible and retract your shoulder blades. Keep tension on your back throughout the exercise



                      1. Overhead squats

                      2. Place your feet shoulder width apart and rotate your feet slightly outward. Then do a squat. Keep your back straight and try to keep the towel in line with your back.



                        1. Towel crunch

                        2. Tap the ground with the towel above your head and do a crunch. Tap the ground in front of your feet and repeat the movement.



                          1. Superman rows

                          2. Lay down on your chest. Hold the towel with both of your hands and push it away from you above your head. Your chest will slightly rise on the way back. Keep your shoulder blades retracted throughout the exercise.



                            1. Ab rowing

                            2. Take a seat on the floor and lean backwards, keep your back straight. Grab the towel slightly wider than shoulder-width and repeat the rowing motion as if you         are in a canoe. Partly cross your hands and rotate to the left and right side as far as possible. If you are unable to keep your legs crossed in the air, place your feet on the ground.

                              See you next workout.

                              Jari
                              Olympic Gym Amsterdam

                              Interested in another workout? Try the Ab workout from Mitchell or the Stair workout van Jari bijvoorbeeld!

                              Music: https://www.bensound.com

Artikelen in Jari's towel workout