Outdoor workout van Scott

Op deze zonnige vrijdag heeft Scott Gravee van Olympic Gym Amsterdam een mooie outdoor workout voor jullie klaar staan. Je hebt hiervoor alleen een TRX of een Touw nodig en verder attributen die je outdoor kunt vinden! Let's go!


Beschrijving:

A1a. Ondersteunde squats of normale squats, met de normale squats breng jij jouw armen voor je lichaam; op die manier is het makkelijker in balans te blijven en rechtop te blijven. A1b. Ondersteunde jump squats of normale jump squats, probeer zo hoog mogelijk te springen (pro tip; gebruik je armen om nog hoger te komen), zodra je naar beneden komt ga direct door in de volgende herhaling/jump squat. Houd je knieën gebogen zodat dat minder een klap op komt. 5 setjes x 10 herhalingen

A2. Sprintjes voor 50 meter. Sprint for approximately 50 meters. 5 x 50 meter 30 seconden rust tussen de setjes. - 30 rest in between sets

B1. Push up variatie, vind een stabiel object waar je handen goed op passen, ga naar beneden in de push up, kom omhoog, laat 1 arm op het object en schuif de andere naar buiten, doe een push up en herhaal het proces. 4 sets x 16 herhalingen

B2. Plank variatie, voor deze liet ik mijn hand op het object aangezien de vloer vies was. Belangrijkste is dat je de schouderbladen verlengd, de core stevig houdt en je heupen recht houdt. Beweeg een been naar buiten, ga terug naar de startpositie, beweeg het andere been, en herhaal. 4 sets x 20 herhalingen. - 50 seconden rust tussen de sets.

C1 . Step op/af, vind een stabiel object, hoe hoger het platform des te moeilijker het wordt en vice versa. Sta stevig met het been dat aan het trainen is, beweeg je armen wat vooruit aangezien dit extra stabiliteit geeft. Raak de vloer lichtjes met je hiel zodat je niet omhoog "springt". Doe 10 herhalingen aan 1 kant voordat je van been verwisselt. 4 x 10 herhalingen en rechts.

C2. Ballistische push up, met deze push up variatie gaat het om explosiviteit, in dit geval wil jij een halve herhaling doen. Ballistic push up, with this push up variation it's all about the explosiveness, in this case you want to make close to a half repetition as this will encage the spring effect much better. If you find the incline variation to be to easy, try performing it flat on the floor or try performing it decline (feet on elevated object). 4 sets x 20 reps - 30 seconden rust tussen de sets

Interesse in een andere workout? Check de andere Online Trainingen!

Stay healthy, stay strong!

Olympic Gym Amsterdam

English:

A1a. Assisted squats or regular squats, with the regular squats bring your arms infront of you, that way it's easier to keep your balance en stay upright.

A1b. Assisted jump squats or regular jump squats, try to get as much vertical leep as possible (pro tip; use your arms to lift you up), as you come down toward the ground go immediately into the next repetition. Keep the knees bent as this will lower the stress on them. 5 sets x 10 reps + 5 reps

A2. Sprint for approximately 50 meters. 5 sets x 50 meters - 30 rest in between sets

B1. Push up variation, find yourself a stable object that fits your hands comfortably, go down into the push up, come back up again, leave one hand on the object and move the other outwards, do a push up and repeat the proces. 4 sets x 16 reps

B2. Plank variation, for this one I left my hands on the object as the floor was dirty. Most importantly is that you protract the shoulder blades, engage the core and keep your hips leveled. Move one leg outwards, go back to the starting position, move the other leg and repeat. 4 sets x 20 reps - 50 rest in between sets

C1. Step up/down, first of find a stable object, the higher the platform the more difficult it becomes and vice versa. Really grip the platform with the working leg, I move my arms forward as it provides more stability. You want to touch the floor with your heel as this will make sure that you won't jump back up again. Perform 10 reps on the same leg before moving to the other one. 4 sets x 10 reps left and right

C2. Ballistic push up, with this push up variation it's all about the explosiveness, in this case you want to make close to a half repetition as this will encage the spring effect much better. If you find the incline variation to be to easy, try performing it flat on the floor or try performing it decline (feet on elevated object). 4 sets x 20 reps - 30 rest in between sets

Interested in another workout? Check the other Online Workouts!

Stay healthy, stay strong!

Olympic Gym Amsterdam

🎧 Music by Voskovy
https://www.facebook.com/voskovy/
https://www.instagram.com/voskovy

🎧 Music by Mac Kay
https://www.instagram.com/mac_kay_music

Artikelen in Outdoor workout van Scott