Jari’s stair workout

Dit keer heb ik voor jullie een trap workout: Jari’s stair workout. Deze training kun je wellicht thuis doen, maar ook bij een trap in bijvoorbeeld een parkje bij jou in de buurt. Elke oefening doe je voor 30-60 seconden en herhaal je voor 3/4 sets. Neem na elke set 30 seconden rust. Wil je de oefeningen wat moeilijker maken? Probeer de oefeningen langzamer uit te voeren.

  1. Jogging

Om warm te worden ga je beginnen met joggen. Doe dit op een tempo wat jij prettig vindt, zolang je maar gaat zweten.

  1. Stair jump

Spring op de eerste of tweede traptrede en land in een squat. Stap vervolgens weer op de grond en herhaal de beweging.

  1. Bulgarian split squat

Plaats één voet op een traptrede en de andere op de grond. Plaats je handen in de zij en zak recht naar beneden tot de knie van het achterste been net boven de grond hangt.

  1. Quick feet

Tik met je voeten om en om de trap aan. Hoe hoger het tempo, des te zwaarder het wordt. Vergeet niet ook je armen mee te nemen in de beweging.

  1. Lunge plus knee ups

Doe een achterwaartse lunge. Stap vervolgens weer naar voren door de voet op de trap te plaatsen en breng de andere knie omhoog tot heuphoogte. Vergeet niet ook je armen mee te nemen in de beweging.

  1. Push-up

Plaats je handen op de eerste, tweede of derde traptrede. Hoe hoger je je handen plaatst, des te makkelijker het wordt.

  1. Single leg calf raise

Houd je knie gestrekt en zak rustig omhoog en omlaag. Je staat met de voorvoet op de traptrede en houdt de leuning vast of leunt tegen de muur aan.

Tot de volgende workout.

Jari
Olympic Gym Amsterdam

Interesse in een andere workout? Probeer de Towel workout van Jari of de Ab workout van Mitchell bijvoorbeeld!

Music: https://www.bensound.com

English

Today I have a stair workout for you. You may be able to do this training at home, but it is also possible to do it in a park near you. Do each exercise for 30-60 seconds and repeat it for 3/4 sets. Rest for 30 seconds after each set. Do you want to make the exercises a bit more difficult? Try to perform the exercises a bit slower.

  1. Jogging

Start jogging, this is your warming-up. Do this at a pace you like as long as you start sweating. 

  1. Stair jump

Jump on the first or second step and land in the squat position. Then step back on the ground and repeat the movement.

  1. Bulgarian split squat

Place one foot on the stairs and the other on the floor. Place your hands on your hips and drop straight down until the knee of the back leg is just above the ground.

  1. Quick feet

Alternately tap the stairs with your feet. The faster you do it, the harder it gets. Don’t forget to move your arms during the exercise.

  1. Lunge plus knee ups

Do a reverse lunge. Then step forward again by placing the foot on the stairs and raise the other knee till hip height. Don’t forget to move your arms during the exercise.

  1. Push-up

Place your hands on the first, second or third step. The higher you place your hands, the easier it gets.

  1. Single leg calf raise

Keep your knees straight and start going up and down slowly. Place your forefoot on the stairs and hold the handrail or lean against the wall.

See you next workout.

Jari
Olympic Gym Amsterdam

Interested in another online workout? Try the Towel workout from Jari or the Ab workout from Mitchell for example!

Music: https://www.bensound.com

Over de schrijver
Reactie plaatsen