RPM in Amsterdam Zuid?

Probeer het nu uit bij Olympic Gym Amsterdam! 

Gratis proefles
3

Lessen per week!

3.120+

RPM Lessen gegeven

20 jaar

Ervaring met cycling lessen

Wat is RPM?

RPM™ is een indoor cycling les op het ritme van motiverende muziek. Je verbrandt veel calorieën en je wordt snel fit. RPM is gebaseerd op wielrennen en bestaat uit een aantal beklimmingen en sprints. Je bepaalt zelf de intensiteit van je workout met een weerstandsknop op de fietsen je pedaalsnelheid. Zo kun je de trainingsintensiteit na een tijdje verhogen.

Instructeurs doen alle basis fietsbewegingen voor, zoals staand fietsen, in het zadel zitten, het veranderen van de handposities, snelheid verhogen en verminderen. Na een RPM les voel je je helemaal voldaan!

Voor wie is RPM geschikt? 

RPM is geschikt voor alle sporters van beginners tot gevorderden. De aanwezige trainer zorgt ervoor dat iedereen kan deelnemen ook als je nog geen ervaring hebt. De trainer kan verschil aanbrengen in het niveau zodat deze precies past bij jou.

Hoe lang duurt een les?

Een les duurt gemiddeld zo'n 50 minuten, met in en uitloop van de voorafgaande les. 50 minuten intensiteit om jouw doelen te bereiken. Zorg dat je bij een les altijd voldoende water en een handdoek bij de hand hebt en zaalschoenen draagt.

Welke spiergroepen train ik bij RPM? 

RPM verbetert het uithoudingsvermogen, is goed voor de vet- en koolhydraatverbranding en kan het zuurstofopnamevermogen verhogen. Dit bereik je veel sneller als je een goede techniek bij RPM hanteert en de juiste trainingsopbouw volgt, daar zorgen onze instructeurs natuurlijk voor! 

Wanneer is RPM? 

Benieuwd wanneer je deze geweldige les kan volgen? Klik dan hieronder voor ons groepslesrooster. 

Waarom werkt RPM?

Bij alle lessen wordt er gebruik gemaakt van een Spinning fiets. Dit is een fiets op een standaard waarbij je zelf het verzet kan bijstellen en de hoogte van het zadel en het stuur. Zorg verder dat jij altijd sportschoenen en sportkleding draagt. Breng daarnaast je eigen bidon en een handdoek mee. De enthousiaste instructeur zorgt voor de rest. 

Hoe vaak moet ik RPM doen?

Tijdens een les ben je vooral conditioneel aan het trainen, dus we raden je aan niet meer dan 2 tot 3 lessen per week te doen, zorg ervoor dat je een rustdag tussen sessies hebt zitten. Voeg hier twee tot drie krachttrainingen aan toe en je hebt een strakker en slanker lichaam in no time. Overleg met jouw persoonlijke trainer welke workouts voor jouw sportieve doel geschikt zijn. 

Voordelen van RPM bij Olympic Gym Amsterdam

  • Je bouwt een goede conditie op
  • Je verbrandt veel calorieën
  • Vermindering van de vetmassa
  • Je krijgt meer energie
  • Boost je zelfvertrouwen 

RPM een keer uitproberen?

Klink dan snel hieronder

Gratis proefles!

Wil jij een keer kennismaken? Vraag de gratis proefles aan! 

[gravityform id="21" title="false" description="false"]