Scott’s Leg workout

Vandaag hebben we weer een weerstandsband training for jullie en deze keer doen we de benen in Scott’s Leg workout. We introduceren ook nog iets anders genaamd “isometrics” simpel weg gezegd een statische beweging van de gegeven oefening.

De eerste oefening is de squat, we beginnen met een isometrische handdoek duw/trek en dit houden we vast voor 30 seconden. Na de isometrie neem je 5-7 seconden rust en vervolgens ga je door met het uitvoeren van de squat met weerstandsband voor 15-20 herhalingen. In totaal 3 rondes met een rust periode van 90 seconden.

De tweede oefening is een split squat, deze keer beginnen we met een isometrische hold van 15 seconden, neem hierna 5-7 seconden pauze en voer vervolgens 10-15 herhalingen uit. In totaal 3 rondes met een rust periode van 90 seconden.

De laatste oefening is een hamstring curl, we houden de isometrie vast met gebruik van de weerstandsband ipv de handdoek. Houdt de positie voor 15 seconden vast en doe vervolgens 10-15 herhalingen.

In totaal 3 rondes met een rust periode van 90 seconden.

En dat was hem weer, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en ik zie jullie in de volgende video.

Scott
Olympic Gym Amsterdam

Interesse in nog een online workout? Probeer de knie revalidatie training van Ward bijvoorbeeld!

English:

Today we have another resistance band work out for you, and this time we are doing legs. We’re also introducing something else called isometrics, what that means is that we’re doing a static motion of the given movement.

First exercise is the squat, you’re going to start of with an isometric towel push/pull and hold that position for 30 seconds, next up take a 5-7 second break, grab your band and place it underneath your feet. Hold your band on either side with both hands and perform (depending on your band) 15-20 reps. Repeat for 3 rounds total with a rest period of 90 seconds.

The second exercise is a split squat also with an isometric, this time for 15 seconds. After the 15 seconds take a 5-7 second break and perform whilst holding the band 10-15 reps. Repeat for 3 rounds total with a rest period of 90 seconds.

The last exercise is a hamstring curl, this time we’ll hold the isometric using the band instead of the towel. Hold the isometric for 15 seconds and straight after perform 10-15 reps. Repeat for 3 rounds total with a rest period of 60 seconds.

And that is all for today, hope you enjoyed and I’ll see you in the next one.

Stay healthy, stay strong.

Scott

Olympic Gym Amsterdam

Interested in another online workout? Try the knee rehabilitation training from Ward for example!

Over de schrijver
Reactie plaatsen