Scott's push up variaties

Scott’s push up variaties

Zoals je kunt zien in de video doe ik een normale push up, doe deze zoals in de video wordt beschreven 4 sets van 20 herhalingen. Dit aantal herhalingen is wellicht niet geschikt voor jou dus schaal op of naar beneden afhankelijk van jouw niveau. Ik geloof heilig in alle herhalingen in een keer te doen, maar als dat niet voor jou werkt zijn hier meerdere mogelijkheden.


Laten we beginnen met de makkelijke en dan werken we omhoog. De meest basis push up is degene waar jouw lichaam verticaal is en jouw handen tegen de muur staan om de push-up te doen. Om deze moeilijker te maken plaats je handen tegen de muur en doe een push up. Maak dit weer moeilijker door een stap terug te nemen (realiseer je zelf dat het beter is voor je polsen als je jouw handen op een platform zet). Vanuit hier kunnen wij progressie maken door ons steeds meer horizontaal te positioneren. Positioneer jezelf op je knieën en plaats je handen op een verhoging en doe de push-up. Daarna verwijder jij de doos helemaal vanaf de knieen en de laatste variant is de “normale” push-up. Nu komen wij op het keerpunt waar jij de handen niet verder kan verlagen, maar wij kunnen wel de voeten verhogen. We gaan de druk op ons bovenlichaam verhogen door de voeten te verhogen. Zoals je kunt zien zijn er verscheidene manieren om een oefening uit te voeren. De push-up is een voorbeeld maar dit geldt eigenlijk voor alle oefeningen. Deze video was iets meer informatief zodat je nog iets meer kunt gaan spelen om oefeningen geschikt voor jou te maken. Door verschillende variaties in de oefeningen toe te passen die wij online aanbieden kan elke workout geschikt voor jou zijn.

Veel succes en op naar weer een week vol workouts!

Scott Olympic Gym Amsterdam

English:

So as you can see in the video I’m performing a regular push up, the workout says 4 sets x 20 reps. These repetitions might not be suitable for.. you hence the actual movement might not be right for you because of numerous things. I am a big believer in completing the given reps within a single set. If this proves to be to difficult or the exact opposite then try out on of the following.

Let’s start with the easy ones and work our way up. The most basic push up is the one where your body is vertical with your feet on the ground, place your hands against the wall and do the push up, to make this more difficult just take a step back (note that it’s more beneficial for your wrists when you place your hands ontop of a platform). From this we can progress by making ourselves more horizontal and next up rest on your knees place your hands on a box and perform the push up, next up remove the box so the body is more horizontal ones again. Next up is the regular push up. Now this is the turning point where we can’t lower the hands anymore, but what we can do is elevate the feet. We are going to make our body more vertical again this will put more stress on the upper body and less on the lower. So as you can see there are numerous ways to perform an exercise, I just did the push up as an example but this can be done with all exercises. Hope that this video was a bit informative as to what you can do when the given exercise is not suitable for you.

Good luck and to a week full of workouts!

Scott Olympic Gym Amsterdam

Over de schrijver
Reactie plaatsen