arrow_drop_up arrow_drop_down

Ward's sunday workout

Ward’s sunday workout

Laat het feit dat het zondag is je niet stoppen! Vandaag de Sunday workout van Ward van Olympic Gym Amsterdam, aan de slag!

– Alle oefeningen 3×30” volhouden!
– Houdt een rust aan van 45”
– Zorg ervoor dat de laatste paar herhalingen met moeite gaan bij alle oefeningen!

SUCCES.

Zie beschrijving van de oefeningen onder de video;

Oefening 1: Push up plank

De focus is hierbij gericht op de core. Zorg ervoor dat je heupen zo stil mogelijk blijven & dat je tekens omwisselt van arm! Hoe meer je op het puntje staat van je tenen hoe moeilijker het wordt.

Oefening 2: Voorligsteun weight shift Bij deze oefening is het belangrijk dat je het gecontroleerd uitvoert. Niet teveel swingen en bewegen. Vul de fles voor meer gewicht en verplaats hem niet te snel. Span je core volledig aan! Hoe meer je op het puntje staat van je tenen hoe zwaarder het wordt!

Oefening 3: Muurzit Bij deze oefening zit je met je benen in een hoek van 90graden. Hou dit vol! Met gewicht op je benen wordt het zwaarder!

Oefening 4: Bent over fly Bij deze oefening is het van belang dat je je rug recht houdt, borst naar voren billen naar achter. Hou je ellebogen gestrekt, zodat je je schouderbladen goed knijpen! Met meer water in de flessen wordt het zwaarder!

Oefening 5: Squat Backpack Bij deze squat variant hou je het gewicht aan de voorzijde vast zodat je wat gemakkelijker naar achter kan leunen en op de volledige voet kan afzetten. Vul de tas met boeken of dergelijke voor meer gewicht!

Tot de volgende workout!

– Olympic Gym Amsterdam

Interesse in een andere workout? Probeer Jari’s workout of de Homeworkout van Scott

Music: https://www.bensound.com

English:

Exercise 1: Push-up plank

Focus on the core. Make sure your hips are still and keep switching arms! Try and do this from the tip of your toes, this will make it harder!

Exercise 2: Frontlean weight-shift With this exercise it’s important you need to do this controlled. Don’t swing and move to much. Tighten your core completely. Try and do this from the tip of your toes, this will make it harder!

Exercise 3: Wallsit (with or without weight on legs) At this exercise you put your legs in a 90 degree angle. Keep this up! Tip: Try adding extra weight on the legs to toughen the exercise.

Exercise 4: Bent over fly Make sure you keep you back straight at this exercise, keep chest forward and glutes to the back. Keep elbows straight so you can tighten your shouldersblades. Tip: More water in the bottles makes the exercise toughen, or use bigger water bottles.

Exercise 5: Squat backpack With this squat variety you use the weight on the front side so you can lean back easier and can press on the whole foot. Tip: Fill the backpack with books or other stuff for more weight.

See you next workout!

– Olympic Gym Amsterdam

Interested in another workout? Try Jari’s workout or the Homeworkout van Scott

Music: https://www.bensound.com

Over de schrijver
Reactie plaatsen